نکات مهم در تدریس خصوصی
نوشته شده توسط : ali
 
 
قبل از شروع تدریس باید از دانشجو یا دانش آموز پرسیده شود که؟؟؟


1- قبل از شروع تدریس باید از دانشجو یا دانش آموز پرسیده شود که چه نوع تدریسی مد نظر اوست و به عنوان مثال میخواهد که فقط تمرین حل شود یا اینکه درس به صورت مفهومی تشریح گردد.
2-مدرس باید بر درسی که میخواهد تدریس نماید تسلط داشته باشد و از تدریس مواردی که برای خودش کاملا درک نشده است، خودداری نماید.
3- بهتر است که بعد از تدریس هر مطلب یکی دو تا تمرین حل شود تا مطلب کاملا برای دانش آموز یا دانشجو جا بیافتد. به عبارت دیگر کیفیت بر کمیت ترجیح داده شود.
4- هنگام تدریس هر از چندگاهی از دانشجو یا دانش آموز سوالاتی پرسیده شود تا از فهمیدن کامل مطلب اطمینان حاصل گردد. بد نیست گاهی اوقات از دانش آموز بخواهید تا مطلب را به زبان خودش توضیح دهد.





5- بعد از هر جلسه به دانش آموز تمریناتی داده شود تا در فاصله بین دو جلسه دانش آموز مطلب را مرور نموده باشد.

6- در پایان جلسه اول از دانش آموز یا دانشجو درباره جلسه نظرخواهی شود تا اگر انتقاد یا پیشنهادی برای جلسه بعد وجود دارد اعمال گردد. تنها این نکته کیفیت کار را به شدت بالا می برد.

7- منبع اصلی تدریس در جلسات تدریس خصوصی همان جزوه مدرسه یا دانشگاه است و مدرس باید از ارائه مطالب به صورت سلیقه ای خودداری کند.

8- هر دو جلسه یکبار گرفتن یک امتحان در حد یک ربع باعث مرور کلی مطالب شده و بر کیفیت کار می افزاید.

9- چون تدریس خصوصی معمولا در منازل انجام می گیرد، رعایت ادب و نزاکت و داشتن ظاهری آراسته بر احساس بهتر دانش آموز یا دانشجو نسبت به مدرس می افزاید.




:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 فروردين 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: